Wanita hamil, anak perempuan 6 tahun lemas bot terbalik di Krabi

Wanita hamil, anak perempuan 6 tahun lemas bot terbalik di Krabi

Wanita hamil, anak perempuan 6 tahun lemas bot terbalik di Krabi. Seorang ibu hamil dan anak perempuannya berusia enam tahun dari Malaysia yang melancong ke Thailand, maut selepas bot yang dinaiki terbalik berhampiran pantai wilayah Krabi, selatan negara itu pada Rabu.

Dalam kejadian pada 1 tengah hari (waktu tempatan) itu, tiga sekeluarga – wanita berusia 36 tahun bersama suaminya berusia 38 tahun dan anak perempuan mereka dalam perjalanan menuju Pulau Poda.

Gabenor wilayah Krabi Passakorn Bunyalak berkata bot yang dinaiki mereka dipercayai dipukul ombak besar menyebabkan ia terbalik.

“Keluarga itu dan pengendali bot hanyut di laut sebelum diselamatkan oleh nelayan tempatan.

Wanita hamil, anak perempuan 6 tahun lemas bot terbalik di Krabi

“Kesemua mereka dibawa ke darat di Jeti Klong Sai dan dikejarkan ke Hospital Krabi.

“Wanita itu dan anak perempuannya tidak sedarkan diri ketika nelayan menemukan mereka. Mereka kemudian disahkan meninggal dunia,” katanya pada sidang media hari ini.

Beliau berkata suaminya dan pengendali bot warga Thailand berusia 45 tahun terselamat dan dilaporkan dalam keadaan baik, kini berada di bawah pengawasan rapi pihak hospital.

Ketika dihubungi Bernama, Konsul Jeneral Malaysia di Songkhla Muhammad Ridzuan Abu Yazid berkata pejabat konsulat sedang berusaha memberikan bantuan yang sewajarnya untuk menghantar pulang jasad mangsa ke Malaysia.

Baca Lagi:
Seram! Misteri suara perempuan menyanyi di Villa jam 2 pagi cetus tanda-tanya
Hasil memancing di The Mines, adik nie dapat tangkap ikan besar
Wanita terkejut lihat arwah suami masih hidup dalam video promosi restoran
CATEGORIES