Tular wanita bertudung sembanyang cara pelik, ramai salah sangka, rupa-rupanya…

Tular wanita bertudung sembanyang cara pelik, ramai salah sangka, rupa-rupanya…

Menerusi video berkenaan, dia kelihatan memakai baju lengan panjang, lengkap dengan tudung, dan bersujud di dalam sebuah ruangan.

Ruangan tersebut mempunyai simbolik seperti agama Kristian, menyebabkan orang ramai salah sangka kepadanya.

Orang ramai musykil dengan cara wanita itu bersembahyang dan tertanya-tanya apakah agama yang dianutinya kerana jika dilihat secara zahir, pakaiannya mirip seorang Muslim. Wanita tersebut berasal dari Indonesia dan menganut agama Kristian Ortodoks.

Tular wanita bertudung sembanyang cara pelik, ramai salah sangka, rupa-rupanya...

Rupa-rupanya, wanita tersebut merupakan seorang penganut Kristian Ortodoks.

Melalui satu video di TikTok, wanita tersebut menerangkan tentang agamanya setelah menerima banyak persoalan dari orang ramai. Dia menjelaskan bahawa dia berasal dari Indonesia dan menganut agama Kristian Ortodoks.

@esther_sekar_cinta Di hari istimewa ini aku secara pribadi menyempatkan diri untuk Sholat Purna Bujana sebelum Ibadah Paskah dimulai jam 23.00 nanti. Sembahyang Purna bujana atau “Sholatul Naum” -Mzm.4:9 ini sebanding dengan “Sholat Isya” dalam agama Islam (jam 8-12 malam), yang mempunyai makna untuk mengingatkan bahwa pada saat malam seperti inilah Kristus tergeletak dalam kuburan. Dan didepan aku terdapat Relique 3 hirarki Kudus dan Relique Kayu Salib yang 2000 tahun lalu digunakan untuk menyalibkan Tuhan Yesus Kristus. #kristenorthodox #tselota #sholatkristen #gerejaorthodoxindonesia #orthodoxy #gerejapurba #orthodoxy☦️ #gerejatimur #orthodoxchristian ♬ Hallelujah – Ribale Wehbe

@esther_sekar_cinta aku Kristen Orthodox dan aku mengasihi sesamaku manusia 🙏😇☦️💟 #orthodoxy☦️ #gerejaorthodoxindonesia #orthodoxchristian #orthodoxsejatiindonesiasejati #gerejaorthodox #orthodoxy #orthodox ♬ original sound – Esther Sekar Cinta

Justeru, video tersebut telah mendapat perhatian ramai dan pelbagai komen dilontarkan oleh netizen:

Tular wanita bertudung sembanyang cara pelik, ramai salah sangka, rupa-rupanya...

Baca Juga:
Lelaki cedera terkena benang melintang di SUKE sampai dagu terkoyak buat laporan polis
“Ingatkan PASTI je,rupanya..”- Lelaki ini dedah ada Tadika terkenal tak carum KWSP guru selama bertahun-tahun
Anwar Ibrahim muat naik dua gambar penuh makna sempena Hari Ibu
CATEGORIES