“Tanya bini you, dia ada saka ke?” – Lelaki hairan isteri sering ‘muncul’ di setiap lokasi dia berada

“Tanya bini you, dia ada saka ke?” – Lelaki hairan isteri sering ‘muncul’ di setiap lokasi dia berada

Ruang untuk suami menjalankan hobi atau bersosial dengan rakan-rakan adalah satu kebebasan yang diharapkan setiap lelaki selepas berkahwin. Bagi lelaki tersebut, dia bersyukur kerana isterinya memberikan kebebasan untuk melakukan aktiviti di luar rumah.

Namun, yang menarik perhatian adalah bagaimana isterinya sering membuat kejutan dengan tiba-tiba muncul di tempat-tempat yang dia berada. “Isteri saya jenis suka datang ke tempat kerja secara mengejut. Saya menghargai keadaan ini tetapi kadang-kadang agak kacau juga,” katanya dalam satu luahan di Facebook.

Tidak hanya mengesan keberadaannya, malah isterinya juga mengetahui nombor telefon rakan-rakannya, sama ada lelaki atau perempuan. Satu insiden yang diingati adalah ketika dia berada di Langkawi atas urusan kerja dan isterinya datang ke hotel tempat dia menginap tanpa dimaklumkan terlebih dahulu.

"Tanya bini you, dia ada saka ke?" - Lelaki hairan isteri sering 'muncul' di setiap lokasi dia berada

“Walaupun agak terkejut, saya tidak bimbang kerana saya berada di dalam bilik dengan kawan lelaki. Dia datang hanya untuk memeriksa, mungkin kerana risau saya berada jauh dari rumah,” katanya.

Kepekaan isterinya turut kelihatan apabila dia mengetahui keberadaannya tanpa diberitahu. “Bagaimana dia tahu di mana saya menginap? Saya tidak memberitahunya. Dia tahu nombor bilik juga tanpa bertanya,” katanya.

Walaupun tindakan isterinya agak aneh, namun lelaki tersebut terharu kerana isterinya begitu penyayang dan prihatin. Dia berkongsi pengalaman ketika terseliuh di pejabat, di mana isterinya tiba dalam masa singkat dengan membawa minyak angin.

“Dia adalah wanita ‘superwoman’. Bagi saya, dia dapat menyelesaikan segala-galanya dalam sekelip mata… Rumah sentiasa dalam keadaan baik walaupun dia mengambil berat tentang saya dan anak-anak,” katanya.

Lelaki tersebut menegaskan bahawa dia bukanlah sebahagian daripada “geng takut bini” (GTB) seperti yang dituduhkan oleh rakan-rakannya. Sebaliknya, dia bersyukur kerana diberi kebebasan untuk pergi ke mana-mana tanpa drama setiap kali isterinya muncul.

“Pada saya, dia adalah isteri terbaik. Dia tidak pernah menyuruh saya pulang awal atau menghalang saya daripada berseronok. Dia sangat pemahaman. Dia hanya ingin tahu di mana saya dan siapa saya bersama, kemudian dia pulang. Itu sahaja,” katanya.

Pengakuan lelaki tersebut menarik perhatian netizen yang memberikan pelbagai reaksi dan pandangan masing-masing. “Tanya isteri kamu, adakah dia mempunyai kuasa gaib?” komen seorang netizen. Sementara yang lain menganggap tindakan isterinya adalah tanda kasih sayang dan kepedulian yang luar biasa.

Baca Juga:
Mat Salleh punya tawar menawar lagi power daripada kita, suka sangat dapat beli dompet Gucci ‘fake’ RM100 di Petaling Street
“Terima kasih kenangan 17 tahun ini” – Isteri nekad cerai lepas suami kantoi curang ketika buat pembedahan bariatrik demi dapatkan zuriat
Selesai bayar hutang buat kali pertama, Dato Red dapat untung RM30,000 jual kopi dalam TikTok selama 2 minggu
CATEGORIES