Selendang ditarik mesin pencuci telur itik ketika ‘live di TikTok, wanita kongsi pengalaman menakutkan

Selendang ditarik mesin pencuci telur itik ketika ‘live di TikTok, wanita kongsi pengalaman menakutkan

“Pengalaman itu memang mencemaskan hingga trauma namun saya ambil pendekatan berkongsi video itu untuk beri kesedaran kepada orang lain untuk sentiasa peka ketika bekerja,” kata penternak itik, Norizan Ahmed Jaaffar.

Wanita berusia 55 tahun itu mendapat perhatian di TikTok selepas perkongsian video memaparkan selendang dipakainya ‘ditarik’ mesin pencuci telur itik ketika sedang penstriman langsung di akaun sosial itu pada 26 Jun lalu.

Video berkenaan meraih 25.3 juta tontonan dan lebih 30,000 komen netizen yang turut bersimpati dengan wanita itu dan ada juga segelintir netizen menganggap ia sebagai kejadian lucu serta mencemaskan yang tidak diduga.

Selendang ditarik mesin pencuci telur itik ketika 'live di TikTok, wanita kongsi pengalaman menakutkan

Norizan berkata, kejadian itu berlaku dalam masa kurang seminit serta bersyukur suami, Saiful Ahmad Abdullah Sani, 47, berada berhampiran mesin dan terus membantu.

Menurutnya, kejadian berlaku ketika dia sedang melakukan penstriman langsung sambil melihat pekerja menguruskan telur itik di tempat pemprosesan telur itik di Parit 10, Pasir Panjang, di Sekinchan, di sini.

“Selepas itu pekerja berehat dan mesin masih dihidupkan. Saya pula tak perasan selendang panjang sebelah sebelum tiba-tiba hujung selendang itu sudah ditarik ke dalam mesin. Kejadian berlaku sangat pantas dan kepala terkena mesin.

“Ketika itu memang takut dan kebetulan suami ada dekat belakang terus matikan mesin itu. Kalau lambat saya tak tahu apa yang akan berlaku mungkin keadaan akan menjadi lebih teruk,” katanya ketika dihubungi, di sini.

Dia berkata, anak yang turut menyertai penstriman langsungnya turut cemas melihat kejadian itu sebelum menghubunginya.

Norizan yang mempunyai 2,000 itik peliharaan turut mengakui leka namun sangat bersyukur tiada kecederaan serius padanya.

@norizanjaaffarMasih troma .. bila sy tgok balik gelihati pun ada .. rasa malu jg nk pos tapi sy pos jg untuk bg pengajaran pada semua org .. jgn terlelu leka bila kita berhdpn dgn mesin♬ original sound – NORIZAN JAAFAR

“Leher saya sakit kerana terjerut tudung dan tergigit lidah. Seminggu juga sakit hingga nak makan susah selain belakang badan juga sakit. Kejadian itu seperti mati hidup semula,” katanya.

Berhubung perkongsiannya di TikTok, Norizan berkata, ia bukan untuk mencari perhatian atau simpati orang sebaliknya video itu dikongsikan sebagai kesedaran kepada orang lain supaya sentiasa berhati-hati dan lebih peka ketika bekerja.

Katanya, dia juga mengakui tidak kisah jika ada netizen yang mentertawakan dia serta turut menghargai semua komen terutama mereka yang menasihatkannya selain perkongsian itu juga menunjukkan bukan mudah mencari rezeki.

“Jangan leka dan lalai walau apa saja pekerjaan kita terutama apabila bekerja dengan mesin. Kejadian itu bukan saja menjadi pengajaran untuk saya, malah berharap untuk orang lain juga selepas ini,” katanya.
Baca Juga:
Wanita menangis teresak-esak duit simpanan dalam tabung besi musnah dimakan anai-anai
Suami ‘kantoi’ bonceng penyondol kena cubit dengan isteri
Orang ramai gempar lihat pocong tumpang trak pikap
CATEGORIES