Pelakon Hisyam Hamid umum sudah berpisah dengan isteri

Pelakon Hisyam Hamid umum sudah berpisah dengan isteri

Pelakon Hisyam Hamid berkongsi cerita tentang perkahwinannya selepas khabar angin mendakwa hubungannya dengan isteri, Rosmawati Hanafi sedang bergolak.

Lebih Selesa Sebagai Kawan Baik

Menurut Hisyam atau nama sebenarnya Hazmi Hisyam Abdul Hamid, 39, dia memberi bayangan bahawa dia dan Rosmawati tidak lagi bergelar suami isteri. Pelakon drama “Bunga Salju” itu juga menyatakan dia dan Rosmawati atau lebih mesra disapa sebagai Mel, lebih selesa menjalinkan hubungan sebagai kawan baik sahaja.

Pelakon Hisyam Hamid umum sudah berpisah dengan isteri

“Saya tidak mahu oleh kerana satu detik hitam yang berlaku antara kami memusnahkan hubungan ini. Buat masa ini kami rasa jalan yang terbaik adalah untuk kami tidak lagi menjadi suami isteri.

Kami hanya mahu fokus mara ke depan. Masing-masing sudah pun membawa haluan sendiri. Apa yang paling penting, kami sama-sama ada tanggungjawab terhadap anak-anak dan mereka juga berada di bawah penjagaan saya,” katanya.

Hisyam mendedahkan perkara tersebut ketika ditemui di Sidang Media drama “Cinta Untuk Sekali Lagi” dan “Bunga Salju” yang berlangsung di Zebra Square pada petang Khamis.

Kerjaya Masih Diuruskan Oleh Mel

@f8buzz Perkahwinan Hisyam Hamid yang dibina hampir 20 tahun akhirnya berakhir. Hisyam ditemui di sidang media drama Cinta Untuk Sekali Lagi dan Bunga Salju di Zebra Square. #f8buzzhiburan #sembangentertainment #hisyamhamid #cerai #bungasalju ♬ original sound – F8Buzz

Bercerita lebih lanjut, Hisyam tidak menafikan bahawa kerjaya seninya masih diuruskan oleh Mel dan komunikasi di antara mereka masih baik. Hisyam turut menjelaskan dirinya sangat menghargai pengorbanan yang dilakukan oleh Mel sepanjang kehidupan mereka bersama.

“Tak ada yang salah atau negatif untuk kami teruskan demi anak-anak. Apa yang berlaku sudah berlaku. Buat masa ini kami selesa berkawan baik, lebih dari itu saya tak pasti, masa yang akan menentukan. Pada akhirnya dia adalah ibu kepada anak-anak saya.

Hampir 20 tahun kami bersama, tidak semuanya buruk dan negatif. Banyak benda positif yang kami lalui. Dia melahirkan dua anak saya, itu adalah satu pengorbanan besar. Momen itu saya hargai dan hormat dia,” luahnya.

Terdahulu, Hisyam memilih untuk tidak mengulas lanjut mengenai kehidupan peribadinya kerana banyak perkara yang perlu dipertimbangkan terutama anak-anak. Hisyam mendirikan rumah tangga dengan Mel pada 2006 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata, Nurish Syameliah, 17, dan Haydeen, 15.

Baca Juga:
Kisah wanita muslim berdegil tidak mahu buka hijab berjaya selamatkan keluarga daripada nahas pesawat
Kenapa gadis melayu banyak suka lelaki Bangladesh? Ini sebabnya…
Gadis berusia 22 tahun ziarah kubur sendiri
CATEGORIES