Dari mana ia datang? Gempar buaya besar ditemui berehat di kawasan sawah padi

Dari mana ia datang? Gempar buaya besar ditemui berehat di kawasan sawah padi

Dari mana ia datang? Gempar buaya besar ditemui berehat di kawasan sawah padi.

Buaya adalah haiwan liar jenis pemangsa yang sangat ganas. Kebiasaanya habitat buaya ini adalah di sungai-sungai dan jauh dari peradaban manusia. Sifatnya yang bengis dan ganas itu pastinya menakutkan sesiapa pun yang menjumpainya.

Macam yang kita tahu, buaya biasa tinggal di sungai. Namun, lain pula terjadi dengan seekor buaya ni apabila ia ditemui berdekatan kawasan sawah padi.

Dari mana ia datang? Gempar buaya besar ditemui berehat di kawasan sawah padi

Untuk korang yang tak percaya apa yang min cakap ni, korang boleh tengok video @shamsulamri89 di bawah.

Timbul persoalan dalam kalangan netizen yang melihat video diatas. Ada yang tertanya dari mana datangnya buaya itu dan tak kurang juga yang takut akan kehadirannya.

@shamsulamri89 #welcome2024 Buaya naik darat geng,patot depa dok menjala udang koi banyak#buayadarat🐊 ,#kedahdarulaman #kumpau #memancingudang #perhilitanmalaysia @bataih ban @ماور ڤوتيه @PERHILITAN_OFFICIAL ♬ Denting – Petra Sihombing

Rasanya kawasan sawah padi bukan habitat asal buaya. Ini kalau min jumpa pun tak cukup tanah weh nak lari.

Itulah sebenarnya bahaya untuk pengusaha bendang di kawasan tu. Tapi pelik juga kenapa pihak Perhilitan tak boleh ambil. Ke sebab buaya tu pandai menyorok dalam air sampai cari tak jumpa.

Kat mana-mana pun boleh ada haiwan liar ni. Selalu sangat nampak video ular dekat media sosial ni. Kesian juga dekat haiwan-haiwan liar ni, habitat mereka dah terancam sampai terpaksa masuk kawasan manusia.

Risau weh sebenarnya tengok buaya yang ada dekat bendang ni. Dah lah besar. Entah berapa lah dah dia ada dekat kawasan tu kan.

Baca juga:
Jurulatih renang dalam ketakutan kereta diletupkan Along depan rumah
Lemon berusia 285 tahun ditemui dalam kabinet antik dilelong RM8,406
“Yana lihat daddy pegang sekeping kertas di tangan”
CATEGORIES