Blogger makanan India popular ‘hidup tanpa perut’ meninggal dunia pada usia 50 tahun

Blogger makanan India popular ‘hidup tanpa perut’ meninggal dunia pada usia 50 tahun

Blogger makanan India yang popular, Natasha Diddee, yang hidup tanpa perut selama bertahun-tahun telah meninggal dunia pada usia 50 tahun.

Natasha meninggal dunia di bandar barat Pune, awal pagi, 24 Mac yang lalu.

Berita kematian Natasha, juga dikenali sebagai The Gutless Foodie, disahkan di Instagram oleh suaminya, Bengt Johansson.

Blogger makanan India popular 'hidup tanpa perut' meninggal dunia pada usia 50 tahun

Suami Natasha berkata, akaun Instagram isterinya akan terus aktif kerana kandungannya menjadi sumber inspirasi kepada ramai orang. “Dengan penuh duka, saya terpaksa mengumumkan pemergian isteri Natasha Diddee atau dikenali sebagai The Gutless Foodie.

“Kami kehilangannya pada awal pagi 24 Mac, 2024 di Pune, India.

“Akaun Instagram @thegutlessfoodie akan terus hidup dan terbuka kerana saya tahu hantaran dan ceritanya memberi inspirasi kepada ramai orang dan ramai pengikutnya sering kembali untuk mendapatkan resipinya dan kandungan yang diterbitkan terus menjadi sumber inspirasi bagi ramai orang,” katanya.

Natasha mencatatkan eksperimennya terhadap makanan selepas perutnya dibuang melalui pembedahan akibat tumor.

Punca kematiannya tidak diketahui, namun dia bercakap mengenai keadaan perubatan kronik yang dialaminya, termasuk cirit-birit, loya dan pening selepas makan juga dikenali sebagai sindrom lambak (dumping syndrome).

Ia menyebabkan perut, bukannya perlahan-lahan mengawal pergerakan makanan dari perut ke usus kecil akan melakukannya terlalu cepat.

Penulis blog makanan itu terpaksa membuang perutnya melalui pembedahan melalui gastrektomi dan sistem penghadamannya dialihkan untuk memintas perut disebabkan tumor pada 2018.

Selepas prosedur itu, Natasha terpaksa mematuhi garis panduan diet ketat, mengambil makanan yang kecil tetapi kerap dan menguruskan pengambilan kalori dan nutriennya untuk memastikan makanan seimbang.

Pengikutnya mengucapkan takziah pada siaran itu, dengan pengguna @thefoodusi mengulas, dalam dunia begitu ramai orang berkongsi resipi dan cerita mereka, Natasha mempunyai sesuatu yang sangat unik mengenai dirinya yang membuatnya menonjol daripada lain.

“Semangatnya membara walaupun melalui perjalanan sukar dalam hidupnya,” katanya.

Beberapa blogger juga berkongsi betapa sedihnya mereka, dengan blogger makanan, Natasha Minocha dan Tanvi Agarwal menyifatkan Natasha memberikan inspirasi kepada semua.

Baca Juga:
Pelakon terkenal Korea Selatan kongsi video tawan puncak gunung Kinabalu curi perhatian netizen
Selipar Datuk Red jadi perhatian warganet selepas kongsi video di TikTok
Lelaki warga Israel miliki enam pucuk pistol untuk bunuh seseorang jadi tanda tanya
CATEGORIES